- jednání se zájemcem o poskytovanou službu a jeho přijetí či případné odmítnutí je v kompetenci sociální pracovnice a ředitelky
- zájemce o službu má možnost absolvovat vstupní rozhovor, kde je seznámen se základními informacemi o podmínkách poskytování služby
- zájemce má možnost osobně se seznámit s prostředím a chodem denního stacionáře a s úrovní poskytované péče
- podmínky přijetí:
- v případě rovnosti bodů rozhoduje o přijetí k adaptaci ředitelka organizace, přičemž jsou zohledňovány doplňující informace, jakožto další ukazatele potřebnosti umístění, takovým ukazatelem může být např.:
- žadatel před přijetím může projít adaptací = doba poskytnuta k pozvolnému zvykání
- před uzavřením Smlouvy o poskytování sociální služby (dále už jen "Smlouva") je vyjednávána její individuální podoba; žadatel je podrobně seznámen s podmínkami pro poskytování služby a jejím průběhem (neboli důležitými dokumenty v platném znění)
- žadatel nejpozději při podpisu Smlouvy doručí:
- přijetí do denního stacionáře je stvrzeno podpisy obou stran na Smlouvě a jejich přílohách, Smlouva je vyhotovena ve dvou originálech; uživatel může kdykoli Smlouvu písemně vypovědět bez udání důvodu, posyktovatel jen z důvodů uvedených ve Smlouvě
- odmítnutí žadatele o službu se řídí stanovenými pravidly; odmítnutému žadateli o službu je poskytnuto základní poradenství o možnosti řešení situace
- neuspokojení žadatelé o službu z důvodu naplněnosti kapacity zařízení jsou zařazeni do Evidence žadatelů o službu; o uvolněném místu je žadatel informován, poté se domlouvá termín nástupu k adaptaci; zařazení do Evidence žadatele nezavazuje k následnému uzavření Smlouvy, žadatel může v závěru jednání nabídnuté volné místo bez udání důvodu odmítnout
- poskytování podpory a péče je individuálně plánováno na základě mapování potřeb a očekávání ze strany uživatele; proces předpokládá vzájemnou spolupráci uživatele a poskytovatele